duminică, 13 ianuarie 2013

9 zile de vis în Paris (I)

Primul pas - organizarea

Încep povestirile mele despre călătorii cu una făcută în 2009, în Paris. E una dintre vacanţele mele cele mai bine pregătite de acasă. Am o grămadă de documentaţie: hărţi printate de pe google maps cu traseele stabilite pe zile, obiectivele ce urmau sa le vizităm cu descriere, orar şi tarife, calculele pentru a stabili ce tip de pass sau abonament pentru transport merită făcut...multă muncă. De ce să stea totul adunat doar într-o cutie? Poate o parte din informaţiile strânse de mine v-ar putea fi de folos, uşurându-vă căutările pe net în pregatirea unei vacanţe într-un loc pe care, cred că, oricine visează să-l vadă sau revadă.

Transportul: cel mai uşor şi comod cu avionul. Şi pentru că există low-costurile, şi destul de ieftin. Am ales zborul dus-întors Cluj - Paris cu compania Wizzair. E bine de făcut rezervările la zbor din timp (cu câteva luni înainte) pentru că preţurile sunt mai mici. Eu de obicei fac rezervările în luna ianuarie pentru vacanţa de vară.
Transferul de la aeroportul Beauvais la Paris l-am făcut cu autocarul, biletele cumpărându-le on-line de aici. Bilete se pot cumpăra şi de la un ghişeu din aeroport. Am verificat de curiozitate preţul: faţă de acum 4 ani, e cu 6 euro mai mare (din 15.01.2013 biletul dus-întors costă 32€).
Cazarea: nu e foarte uşor să găseşti hotel la preţ accesibil (pentru mine asta înseamnă 60-80€ camera / noapte), dar nu e nici  imposibil.  Citisem comentariile clienţilor diferitelor hoteluri din Paris şi majoritatea se plângeau de camere că sunt foarte mici. Într-adevăr, camerele hotelului unde am stat erau mici, dar nu mi se pare că aceasta ar fi o problemă. Oricum, nu te duci în Paris să stai în cameră. Poziţia hotelului pe care îl alegi e importantă. Nu trebuie să fie centrală, mai bine la periferie (avantaje: preţul hotelului mai mic, magazine alimentare în apropiere) şi lângă o staţie de metrou. Se zice că în orice punct din Paris te-ai afla, la cel mult 500 metri de tine se află o staţie de metrou. Hotelul la care am stat era la 20 metri de o staţie de metrou, vreo 40 metri de supermarket şi vizavi de o patiserie unde intram când ne întorceam la hotel obosiţi şi flămânzi. Şi acum când mă gândesc cât de bine arătau şi ce bine miroseau produsele de acolo, încep sa salivez...le-aş fi încercat pe toate, dar n-am stat destule zile...
Rezervarea pentru hotel o făcusem pe Booking, si ne-a costat 72 € camera dublă / noapte (fără mic dejun). În alegerea hotelului în afară de preţ şi localizare ţin cont de notele care le are pe Booking şi de comentariile de pe tripadvisor.
Parisul este împarţit în 20 de arondismente numerotate circular din centru spre periferie. Hotelul nostru era situat în arondismentul 19, deci la periferie, iar cu metroul 7 ajungeai la Luvru în cca. 25 min. (12 staţii de metrou).
Pass-uri si abonamente (actualizate ianuarie 2013)
     Bilet simplu: 1,70€
     Carnet de 10 bilete: 13,30€
Cu un bilet poţi circula pe orice mijloc de transport în comun (metrou, RER, tramvai, autobuz) timp de 1 oră şi jumătate. Dar, atenţie nu poţi schimba metroul cu tramvai sau autobuz ci numai metrou/RER cu metrou/RER şi autobuz/tramvai cu autobuz/tramvai.
     Cu Paris Visite - ai număr nelimitat de călătorii pe 1, 2, 3 sau 5 zile pe zona 1-3 sau 1-6. În plus, ai reduceri   la diferite obiective turistice. Mai multe informaţii ai aici. Noi am luat Paris Visite pe 3 zile şi zonele 1-6 penrru a putea ajunge la Versailles şi Fontainebleau şi am beneficiat de cateva reduceri la: vizitarea Operei, croaziera pe Sena şi urcarea în turnul Montparnasse. Fără Paris Visite, poate nu le vizitam şi era mare păcat. Adunate toate drumurile făcute şi reducerile pe care le-am avut ajungeam cam tot la aceeaşi suma pe care am dat-o pe card, dar nu ne-am mai stresat cu ce bilete să luăm. Şi a doua oară aş face la fel. Mai multe despre aceste obiective în partea a doua a povestirii mele despre Paris.
     Carte Navigo - e un abonament pe o saptamână şi costă în funcţie de zonă. Chiar daca stai în arondismentul 20 e suficient cel pentru zona 1-2 ce costă 19,80€.

IMPORTANT:

  1. Dacă te hotărăşti să-ţi faci abonament Navigo, ia-ţi o poza de 2/3 cm cu tine ca să nu mai dai bani acolo pe poză.
  2. Abonamentele săptămânale Navigo se fac doar de luni până duminică. De exemplu, dacă ajungi joi nu-ţi poţi face abonament de joi până miercuri.

     Museum Pass - poate fi făcut pe 2, 4 sau 6 zile. Chiar dacă pare scump 69€ / 6zile, dacă vrei sa vizitezi muzee, monumente, castele, chiar merită. Poţi afla totul despre Museum Pass Paris aici. În afară de faptul că tot ce am vizitat în cele 6 zile cât am avut Museum Pass ar fi costat mai mult de 69€, marele avantaj este că nu mai trebuie să stai la coada la muzee, exista o altă intrare pentru cei care au acest pass . De exemplu, la Versailles ar fi trebuit sa stăm vreo 2 ore la coadă. Aşa, în nici 10 minute, eram înauntru. Museum pass-ul îl poţi cumpăra de la orice muzeu care este inclus în lista. Dar, cel mai bine e să-l iei de la un muzeu unde nu se înghesuie lumea prea tare.

După multe calcule ţinând cont de toate cele de mai sus am reusit să fac planul perfect pentru şederea noastră în Paris.
Ziua 1 (J) - bilete simple
Ziua 2 (V) - Paris Visite 1-6
Ziua 3 (S) - Paris Visite 1-6 + Museum Pass
Ziua 4 (D) - Paris Visite 1-6 + Museum Pass
Ziua 5 (L) - Navigo + Museum Pass
Ziua 6  (M) - Navigo + Museum Pass
Ziua 7 (M) - Navigo + Museum Pass
Ziua 8 (J) - Navigo + Museum Pass
Ziua 9 (V) - Navigo
Ziua 10 (S) -Navigo

Despre ce am vizitat şi pe unde am umblat în postările următoare.






2 comentarii:

  1. Felicitari pt vacanta! Multumesc mult pt descriere! Planuiesc vacanta nostra iar povestirea ta m-a ajuta!
    Iti urez sa ai cat mai multe vacante frumoasa de descris!
    Olga

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca povestirea mea va e de folos. Daca aveti intrebari, va raspund cu mare drag.
      Sa aveti o vacanta minunata de care sa va bucurati din plin!
      Codruta

      Ștergere